Marketing cyfrowy to szerokie pojęcie, które obejmuje wiele różnych obszarów. Można go również podzielić dalej na podkategorie, takie jak SEO, PPC i media społecznościowe. Przy tak wielu opcjach i różnych specjalnościach, może być trudno wiedzieć, gdzie zacząć, gdy próbujesz dostać się do marketingu cyfrowego.
Do jakiej pracy predysponujesz?
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to dowiedzieć się, jaki rodzaj pracy chcesz wykonywać. Czy chcesz nauczyć się, jak zrobić SEO? Czy chcesz zrobić karierę w PPC? A może po prostu chcesz mieć podstawowe zrozumienie, jak wszystkie te rzeczy działają razem, aby pomóc dolnej linii firmy.
Kiedy już masz pomysł, jaki rodzaj pracy Cię interesuje, czas zdecydować, czy potrzebujesz formalnego szkolenia. Jeśli twoje zainteresowania leżą w budowaniu stron internetowych i zarządzaniu kontami mediów społecznościowych, to kursy marketingowe online mogą stanowić doskonały wybór, aby rozwijać się w tym segmencie.
Jeśli chcesz dostać się do płatnego marketingu wyszukiwania lub tworzenia treści, to istnieją inne opcje dostępne, jak również (tj. programy certyfikacji). Programy te zazwyczaj kosztują mniej niż pełne stopni i często składają się z tylko jednego lub dwóch kursów zamiast czterech lat zajęć (lub więcej).
Następnym krokiem jest zdecydować, ile czasu i pieniędzy jesteś gotów poświęcić na edukację. Jeśli szukasz w pełnym wymiarze czasu zmiany kariery, a następnie stopień marketingu online może być warte inwestycji. Jednakże, jeśli jest to tylko dla zabawy lub jako koncert boczny, a następnie kursy online mogą wystarczyć. Ostatnim czynnikiem jest podjęcie decyzji, czy chcesz formalnego szkolenia, czy nie.