Udział handlu internetowego w sprzedaży rokrocznie wzrasta. Czy wiesz, że obecnie istnieją 24 miliony sklepów internetowych? Oferują one różne możliwości usług, produktów, metod płatności i wysyłki – wszystko, aby spełnić oczekiwania potencjalnego klienta. Pozycjonowanie sklepów w sieci wymaga od właścicieli stron znajomości obecnie dominujących trendów, aby móc dostosować do nich strategię marketingową oraz optymalizację SEO. Czego oczekują konsumenci w 2022 roku?
Jakie elementy SEO wdrożyć do swojego sklepu internetowego?
Bądź eco!
Współcześnie przykłada się coraz większą uwagę do potrzeb zrównoważonego rozwoju. Eco e-commerce wpływa na budowanie pozytywnego i nowoczesnego wizerunku oraz wzmacnia zaufanie klientów. Nie chodzi tylko o modę drugiego obiegu, ale nawet o dobra luksusowe. Zadbaj o opakowania wielokrotnego użytku, stosuj produkty biodegradowalne, prowadź świadomą kampanię społeczną za pomocą swoich kanałów. Wszyscy musimy zadbać o Ziemię!
Kto pierwszy, ten lepszy!
Nikt z nas nie lubi czekać, prawda? A gdyby tak była możliwa ekspresowa sprzedaż i dostawa? Jest to usługa powoli wkraczająca w świat e-handlu, która pozwala na otrzymanie zamówienia nawet do godziny po jego złożeniu. Q-commerce to możliwość póki co sprofilowana do dostawców świeżej żywności i łatwo dostępnych produktów, sięgają po nią na przykład Glovo bądź Uber Eats.
A może by tak za chwilę?
Postaw na szeroki wachlarz metod płatności do wyboru. Często klienci rezygnują z transakcji z powodu nieodpowiadającej im metody płatności bądź wysokiej ceny. Buy now, pay later to możliwość płatności odroczonej. Jest to krok w stronę rozwoju segmentu premium, który poszukuje nowych grup odbiorców.
Wykorzystaj media społecznościowe
Skonfiguruj swój sklep internetowy pod kątem social commerce. Jest to wsparcie sprzedaży na takich portalach jak Facebook i Instagram, które posiadają miliony użytkowników. Wygeneruj nowe doświadczenia, nawiąż współpracę z influencerami, buduj historię i komunikuj się z klientami codziennie!
Wielokanałowość to nowy model komunikacji
Sklep internetowy to oczywiście podstawa, jednak wymaga on dodatkowego wsparcia SEO i innych kanałów online i offline. Omnichannel to strategia wykorzystująca potencjał wszystkich dostępnych metod komunikacji. Od mailingu, przez newslettery i blogowanie, po media społecznościowe. Zwiększ swoje obroty wraz z liczbą konsumentów.
Pozycjonowanie sklepów – bądź na bieżąco z aktualnymi trendami
Każde Twoje działanie, kolejna aktualizacja czy innowacja wymagają monitorowania i sprawdzenia, czy rzeczywiście przynoszą zadowalające efekty. Musisz więc stale analizować swój ruch na stronie oraz sprzedaż. Warto w tym celu skorzystać z dostępnych narzędzi – darmowych oraz płatnych – jak Google Search Console, Google Analytics, Google Trends, Ahrefs, Majestic. Ich wybór jest jednak znacznie większy. Pozycjonowanie sklepów internetowych to śledzenie trendów!