Projekty aranżacje

Portal ogólotematyczny

Pozycjonowanie stron Katowice – e-commerce SEO i wybór korzystnej platformy

Rozważasz skorzystanie z usług SEO? Handel internetowy wydaje Ci się coraz bardziej opłacalny? Wcale nas to nie dziwi, sprzedaż online jest coraz częstszym modelem dokonywania transakcji, do którego mogą sięgać nie tylko wielkie przedsiębiorstwa, ale także mikro, małe i średnie firmy, startupy czy osoby indywidualne. Na początku 2022 roku odnotowano na całym świecie ponad 24 miliony witryn e-commerce. Zacznijmy jednak powoli, od sfery lokalnej, mały krokami do globalnej. Tym na czym skupimy się dziś jest strategia e-commerce, mianowicie pozycjonowanie stron Katowice.

Dlaczego tak bardzo lubimy zakupy online? 

Jest to pytanie z pogranicza marketingu i psychologii o motywacje klientów. Przybliżymy Wam więc sześć kluczowych motywacji zakupów online zgodnie z myślą Dave’a Chaffey’a – autorytetu w dziedzinie biznesu cyfrowego oraz e-commerce:

 

  1. lepszy dostęp do informacji o produkcie,
  2. personalizacja usług i dostosowanie do indywidualnych potrzeb,
  3. społeczność posiadająca te same zainteresowania i potrzeby,
  4. wygoda – brak ograniczeń czasowych i lokalizacyjnych,
  5. świadomość niższych kosztów zakupów,
  6. dostęp do większego i ciekawszego wyboru produktów oraz usług.

Pozycjonowanie sklepów Katowice

SEO, którego wymaga pozycjonowanie stron Katowice to szereg czynności, których celem jest poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania oraz uzyskanie większej rozpoznawalności wśród lokalnych odbiorców. Naszą grupę docelową w tym przypadku, stanowią przede wszystkim mieszkańcy Katowic oraz okolic. Wiesz już, jak wiele sklepów internetowych znajduje się w sieci, każdy z nich oferuje inne możliwości – z tego powodu zestaw czynności SEO będzie się zmieniał w zależności od potrzeb i lokalizacji. Przede wszystkim postaw na SXO, czyli połączenie SEO z potrzebami user experience (UX).

Platforma sprzedażowa

Na rynku istnieje ogromny wybór platform do prowadzenia sprzedaży online. Pozwalają one na wygodne zarządzanie produktami, usługami, kontakt z klientem, dokonywanie płatności i wysyłki czy utrzymanie bezpieczeństwa. 

Typy platform

  • abonamentowa SaaS (SkyShop, Shopify),
  • Open Source i dedykowane (Magento, WooCommerce),
  • platformy licencjonowane (SalesForce).

Jak wybrać?

Wybierając platformę, przeczytaj o wykonawcy, który świadczy usługi oraz zaletach i wadach danego typu. Zwróć uwagę na możliwość integracji z hurtowniami, systemami płatności, wysyłki czy magazynowaniem.  Zobacz, czy całość jest skonfigurowana pod strategię zakładającą pozycjonowanie stron Katowice i czy można monitorować i analizować sprzedaż. Nie zapomnij również o hostingu – to dzięki niemu klienci mają nieprzerwany dostęp do Twoich usług. Niektóre platformy oferują swój własny hosting, który ma odciążyć działanie prywatnego serwera. 

Wnioski

Tradycyjne metody to już przeszłość, choć przez wiele lat będziemy je jeszcze widywać, gdyż w rzeczywistości fizyczny marketing nigdy nie umrze. Coraz bardziej żywotne jest jednak e-commerce, którego ekspansja pozostanie zapewne nieprzerwana i powinniśmy się z tego cieszyć, gdyż e-handel jest komfortowy, bezpieczny i zapewnia znacznie większą dostępność. Strategie takie jak pozycjonowanie stron Katowice, Warszawa, Berlin itp. to szansa dla małych przedsiębiorstw na rozwój, co nie było tak oczywistym i prostym w przeszłości. SEO realizować możesz w pojedynkę, lub ze wsparciem doświadczonej agencji interaktywnej. Nie ważne w jaki sposób, pamiętaj, że jest ono opłacalne i w pewnym stopniu konieczne.