Projekty aranżacje

Portal ogólotematyczny

Znaczenie audytu SEO dla kampanii Google Ads

Założenie konta w Google Ads zajmuje kilka chwil, podobnie jest z wystartowaniem kampanii internetowej. Jak jednak mieć pewność, że nasza strategia się sprawdza? Przede wszystkim należy monitorować, analizować i wdrażać niezbędne poprawki do naszej optymalizacji. Google Ads podlega tym samym standardom, co strona internetowe. Z tego względu warto jest wykorzystać moc audytu, aby nie stracić budżetu!

Wprowadzenie do audytu SEO i Google Ads

Choć stanowi dziś działanie koniecznie, jest trudna i czasochłonna – promocja sklepu internetowego. Aby ułatwić przedsiębiorcom realizację tego procesu, agencje interaktywne operują audyt SEO strony, dzięki któremu wiemy, które elementy kampanii wymagają poprawy. Celem optymalizacji jest poprawienie widoczności strony w wynikach organicznych, jednak w przypadku e-commerce warto jest również wykorzystać SEM, czyli techniki skoncentrowane na płatnych wyszukiwaniach – reklamach właśnie. 

 

Google Ads, to system reklamowy od firmy Google, który umożliwia wyświetlanie reklam w sieci. Jednak stworzenie i zaplanowanie odpowiedniej kampanii reklamowej wiąże się z szeregiem działań optymalizacyjnych, pozycjonerskich i marketingowych.

Czym jest Audyt SEO?

Audyt to zestaw działań analitycznych, których głównym zadaniem jest uzyskanie rozwiązań obecnych na stronie problemów. Jak już wspomniano, budowanie obecności w sieci stało się jedną z najważniejszych metod marketingowych każdej współczesnej firmy. Nie zbudujemy rentownego biznesu online, działają w oparciu o niekompletną i odtrącającą witrynę, właśnie dlatego audyt strony to całkowita podstawa. Kampania Google Ads również musi spełniać potrzeby konsumentów oraz dbać o poziom swojej konwersji.

Techniki, które warto znać

W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych metod, które mają na celu udoskonalenie witryny i jej wydajności. Oto techniki, które mają szczególne znaczenie dla reklam w Google Ads:

 

  • rozszerzenia objaśnień – chodzi tutaj o dodatkową linijkę teksty w wyświetlanej reklamie, która poszerza nasze pole o 25 znaków. Jest to dobre miejsce na wykorzystanie CTA;
  • słowa kluczowe – podstawa pozycjonowania, która komunikuje nas z odbiorcami. Im lepsze dopasowanie fraz i haseł, tym większa klikalność oraz szansa na konwersję. Dzięki temu klienci znajdują to, czego szukają;
  • nazwa marki – hasło brandowe wymaga mniejszych nakładów finansowych, a dodatkowo zaznacza się swoje miejsce w sieci;
  • geolokalizacja – lokalność nie powinna być deprecjonowana, klienci znacznie chętniej wybierają znane sobie miejsce z własnej okolicy;
  • remarketing – pozwala na skomunikowanie się z osobami, które już nas znają. Trzeba więc zaoferować im coś innego, bardziej spersonalizowanego, aby przykuć ich uwagę.

Dlaczego warto zainwestować w audyt?

Audyt pod kątem kampanii Google Ads pozwoli Ci rozdysponować budżet i nie ponosić strat. Najważniejsze jest odpowiednie targetowanie słów kluczowych oraz wybór typu reklamy. Audyt pozwala więc monitorować naszą kampanię, a w razie czego szybko wdrożyć program naprawczy!